Eerste blog - veelgestelde vragen - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Pauline Brorens - WaarBenJij.nu Eerste blog - veelgestelde vragen - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Pauline Brorens - WaarBenJij.nu

Eerste blog - veelgestelde vragen

Blijf op de hoogte en volg Pauline

10 Augustus 2015 | Nederland, Maastricht

Lieve vrienden en familie,

Via deze blog probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Frankrijk. Mocht je het even gemist hebben: het eerste semester van mijn master studeer ik niet in Maastricht, maar in Aix en Provence.

Hieronder enkele veelgestelde vragen.

1) Een uitwisseling...maar jij gaat toch Nederlands recht studeren?
Dat klopt! Nederlands privaatrecht om precies te zijn. Dat betekent niet dat ik andere rechtsgebieden niet interessant vind. Ik hoop daar vakken te volgen over Europees recht, internationaal zeerecht en rechtsfilosofie. De vakken die ik in Aix volg tellen mee als keuzevakken voor mijn master.

2) Spreek jij Frans dan?
Op de middelbare school was ik geen held in Frans, en ik heb daarna geen officiële taalcursus gevolgd. Maar gelukkig heb ik wel altijd geprobeerd om waar mogelijk Frans te blijven spreken. Gelukkig, want al mijn vakken en tentamens zijn in het frans - geen uitzonderingen voor étrangers! Deze vakantie ben ik al hard aan het oefenen en ik begin in Aix met een taalcursus.

3) Dus...je spreekt (nog) niet vloeiend Frans, en je vakken zijn niet echt relevant voor je studie, en je kent niemand die naar Aix gaat??? Waarom dacht je: dit is een goed idee?
Omdat ik de onweerstaanbare neiging heb om me eerst op te geven voor dingen, en me daarna pas af te vragen of dat wel verstandig is. ;)
Zuid-Frankrijk is mooi, het is er lekker warm, ze spreken een mooie taal die ik nu goed kan leren spreken, het eten is er goed, en ik verdien er studiepunten mee. Voor de doorgewinterde reiziger is Zuid-Frankrijk de saaiste locatie ever, maar voor mij is het een klein avontuur.

4) Wanneer vertrek je?
26 augustus - is er een betere manier om je 21e verjaardag te vieren dan in de trein?

De volgende keer vanuit Frankrijk, met daarin waarschijnlijk:
eerste indrukken I, waarom Fransen zo klein zijn, een treinreisvergelijkingstest en wat tegen die tijd relevant is.

À bientôt !'

Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 4353

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 21 December 2015

La vie en Aix - rechtenstudent op reis

Landen bezocht: